Slovník ukázky → vizuální styl
- Brainstorming (Nápady)
- generování libovolných myšlenek a nápadů souvisejících s klíčovými slovy
- metodou volných asociací
- užíváním specifických znaků
- významových zkratek a metafor
- Firemní identita
- podrobně Vizuální styl → iTutorial materiály
- Firemní kultura (Corporate Culture)
- buduje spokojenost svých zaměstnanců, vztahy a atmosféru ve firmě
- jak prezentují zaměstnanci firmu, bývá obrazem toho, jak si společnost tuto hodnotu uvědomuje;
rozhodně nejde jen o její vizuální oblast
- vizuální styl je ale také důležitou součástí všeho, co firmu prezentuje směrem k uživatelům /
spotřebitelům služby nebo zboží (orientační systémy, firemní oblečení, auta, vizitky, a mnoho dalšího)
- Grafický manuál
- je standardem pro uplatňování jednotného vizuálního stylu
- definuje jeho:
→ jednotlivé prvky
→ konstrukci
→ vztahy
→ význam
→ pravidla pro aplikaci stylu v různých prostředích (Brand book)
- Jednotný vizuální styl (Corporate Design)
- jednotné vizuální řešení komunikace bývá v ucelené podobě zaznamenané v grafickém manuálu
- koncepce vizuálního řešení odpovídá hodnotám, potřebám, struktuře a produktům organizace
- fázi tvorby vizuálního stylu popisuje Creative Brief, což je výraz pro přesné zadání projektu
- finální podoba je výsledkem analytické a přípravné fáze projektů vizuálního stylu;
hodnotí aktuální firemní strategie vývoje firmy vůči konkurenci, ukazuje kladné a záporné aspekty
současného vizuálního stylu - měl by být stanoven jasný směr, kritéria, zaměření na cílovou skupinu, ideový koncept, strukturální
a časový plán jeho vývoje, výběr týmu odborníků, rámcový rozpočet
- Klíčová slova (Keywords Mind Mapping)
- strukturovaný vizuální záznam myšlenkového procesu
- propojováním klíčových slov založených na předchozí analýze
- slova se týkají všech relevantních oblastí
- od firemní činnosti až po poetiku názvu
- tvar výrobku
- nebo historii oboru (Vissumo)
- Logo (Logotyp)
- Anglický výraz pro termín → grafická značka
- zahrnuje i kombinované ochranné známky (symbol, piktogram a nápis / název)
podrobně viz materiály iTutorial / Vizuální styl
- Marketingová komunikace (Corporate Communications)
- marketingová komunikace určuje a definuje komunikaci s veřejností
- komunikace s veřejností má mnoho oblastí a nuancí, ke kterým se musí přihlížet, aby byla správně zacílena
- je to neustále se vyvíjející činnost, i velké firmy celosvětově známé a uznávané → musí vytvářet v zákazníkovi pocit,
že je o něho pečováno - průběžně mapuje prodej produktu z dostupných informací (podle věkové skupiny, regionu, vhodnosti načasování prodeje
podle ročního období, umístění produktu v prodejnách, účelné reklamy na internetu, aj. kritérií) a hodnotí,
jak se marketingová komunikace daří - podobu marketingové komunikace definuje jednotný vizuální styl
- Ochodní značka
- specifické rysy značky či produktu jsou chápány v právním smyslu jako ochranná známka (TradeMark)
- Prezentace (Prezentation)
- komentovaná prezentace konceptů klientovi
- Produkt (Product)
- nabídka výrobku, který firma produkuje, včetně marketingové strategie, distribuce a ceny
- budování značky produktu se nazývá Branding
- jeho vizuální oblast je zahrnuta v jednotném vizuálním stylu, udržitelnosti identifikace produktu
pod jednu značku, firmu, konkurenceschopnosti produktu apod.
- Rešerše / Analýza (Research)
- související s vizuálním stylem
- kladné / záporné reference
- vizuální řešení
- konkurence
- rozhovory se zainteresovanými osobami
- porozumění firemní činnosti
- Skici (Sketching)
- návrhy možných vizuálních motivů pro jednotlivé koncepty
- řešení tvaru
-
původní skici pro značku Nike, včetně dalších konceptů
- Styl / Identita
- komplexní vizuální nástroj komunikace značky
- grafickou zkratkou a jednoznačným vizuálním jazykem sděluje zprávu:
→ o firmě
→ jméno
→ firemní strukturu
→ uznávané hodnoty
→ označuje majetek
→ původ produktu
→ odlišuje od konkurence
→ tvoří rámec pro propagaci - logo je součástí stylu, ačkoli styl může fungovat bez loga,
logo je založeno třeba jen na písmu nebo barevném řešení
- Zadání (Creative Brief)
- profil klienta
- firemní struktura
- profil trhu
- cíle společnosti
- zamýšlené sdělení
- cílová skupina
- odpovídající styl
- technické požadavky
- harmonogram
- časový plán
- Značka
- grafická značka (anglicky logotype, zkráceně logo)
- jako grafická značka ztvárňující název subjektu
- je základním kamenem jednotného vizuálního stylu
- vznik značky je velmi důležitý proces, který provází a prezentuje některou firmu
v její činnosti po celém světě v různých podobách zpracování - odlišuje ji od konkurence
- má velký vliv na vnímání člověka a zapamatovatelnost
- proto by měla být čitelná a jednoznačná, srozumitelná
- svoji pravou funkci plní kvalitně zpracovaná značka jak typograficky,
barevností, tvarem, udržením jednotnosti při různých variantách;
při dodání světených efektů ve venkovním využití apod.