Co je to vlastně Vizuální styl? Jde o samou podstatu užité grafiky, o reklamu, která se tak, jak ji dnes známe, vyvíjela přibližně od první poloviny 19. století. Kapitola ukazuje podrobně vývoj,
funkce a historii firemní i obecné reklamy, seznamuje s vrcholnými tvůrci prvních reklamních plakátů, i s vývojem a tříděním současných značek. Vysvětluje co je firemní identita, jednotný vizuální styl, Branding, co je obrazová značka (např. Apple),
typografická značka (např. Sony), kombinovaná značka (např. Adidas), co jsou značky dle délky užívání, jako jsou například dlouhodobé (např. CocaCola), krátkodobé (např. Rio 2016).
Vizualita je obraznost, tedy různě stylizovaný vzhled nějaké věci, firmy, loga, ba i člověka homo sapiens. Vizualita je zjednodušeně vnější, zpravidla stylizovaný kabát reality. Bez propagace a kvalitní prezentace svých produktů se dnes žádná firma neobejde. Ať je to korporátní firma nebo rodinné pekařství. Každá společnost či živnostník potřebuje, najít svůj výrazový styl. Jasně identifikovatelný k vyjádření své jedinečnosti. Obvzlášť, když firma působí v oblasti s velkou konkurencí. Zvolit vhodný Vizuální styl, Corporate Design je úkol pro firmy a tými lidí, jestli se jim to daří, můžeme vidět všude kolem nás. Tato kapitola ukazuje jaké je potřeba proto znát souvislosti, aby se to dařilo.
|